294 MotoGP galibiyetiyle, Aprilia üst düzey motosiklet şampiyonasının tarihinde en fazla galibiyeti olan batılı üreticidir. 54 dünya şampiyonluğu: Grand Prix yol yarışı dünya şampiyonasında 38 (125 kategorisinde 20 ve 250 kategorisinde 18), 6 Superbike şampiyonluğu (2010 ve 2012 ve 2014'te Pilot/Üretici çifte şampiyonluğu, 2013'te Üretici şampiyonluğu) ve 9 Off-Road şampiyonluğu (Supermoto müsabakalarında 7 ve Trial müsabakalarında 3).
Aprilia, 60'ların sonunda motosikletler üretmeye başladı ve 1970 yılında, 70'lerin ortalarında ilk yarış motokros bisikletine ulaşana kadar, 125'e evrilecek bir motokros üretti. 1975’te Motocross sporunda geçen yemekten sonra, Aprilia , rakipsiz 250 sınıfındaki rakipsiz Japonlara meydan okumak için Dünya Şampiyonası Motosiklet Yarışlarına katılıyor .
Yıl 1985 ve ilk bisiklet bir Marzocchi çatal ile eşleştirilmiş bir alaşım alüminyum çift kirişli çerçeveye ve bir kol tipi süspansiyona monte edilmiş bir arka mono-şoka sahip. Motoru yatay olarak yerleştirilmiş silindirlere sahip iki silindirli bir 2T Rotax'tır. Üzerindeki début olarak 23 Mart 1985 Kyalami Güney Afrika Loris Reggiani 12'nci bitirir. Şampiyonanın geri kalanında bisiklet o kadar iyi performans gösteriyor ki Reggiani, Rijeka'da podyumun en alt basamağını atıyor ve sonra tekrar Imola'da.
1987'de Aprilia 250 hızla zirveye çıktı. Yeni bir şasi ve motordaki gelişmeler onu ikinci sırayı alıyor (Salzburg ve Rijeka). Zafer ulaşılabilir ve aslında Misano'da. Tarih 30 Ağustos 1987 ve Reggiani, AF1 250'yi Gran Prix yarışındaki ilk başarısına sürdü .
Gelen 1988 Aprilia 125 sınıfında başlar ve hemen, Fransız gp olarak, elde birinci podyum sekizinci litre kategorisinde.
Birkaç mevsim sonra, sonuçlar için aç olan Aprilia 250, isminden başlayarak kökten değişiyor: RS250V , 1991 sezonu için doğuyor ve yeni bisiklet hemen olağanüstü bir makine oldu. Zafer , Chili'ye Assen pistinde gelir ve hemen Reggiani tarafından Paul Ricard'da kopyalanır . Ve sonra büyük bir yetenek patladı: Max Biaggi Avrupa 250 şampiyonasını kazandı . 1991 aynı zamanda 125 sınıfta Aprilia'ya ilk galibiyetini getirdi: Alessandro Gramigni Çekoslovakya'da kazandı.
1992 Dünya Şampiyonası Motosiklet Yarış ilk Aprilia başlık geldi: Alex Gramigni 125 Dünya Şampiyonu . Ve böylece 250 kesinlikle zirvede: Chili, Hockenheim, Assen ve Donington, Jerez ve Magny Cours'ta Reggiani , kazandığı Biaggi , ilk GP'yi Kyalami'de kazandı. Aprilia ayrıca offroad'da iki dünya şampiyonluğu kazandı : Tommy Avhala, Aprilia Climber ile Dünya Deneme Şampiyonu olarak taçlandı ve Aprilia, Üretici Şampiyonu oldu. Hem 250 hem de 125 bisikletin rekabet edebilirliklerini teyit ettiği ancak unvanı çok az kaçırdığı bir 1993'ten sonra , övgü yılı geldi: 1994 , Max BiaggiNisan ayında Avustralya, Malezya, Hollanda, Çek Cumhuriyeti ve Barcellona'da 250 Sınıf Dünya Şampiyonu oldu.
Aynı yıl Kazuto Sakata, Aprilia 125'inde Dünya Şampiyonu : Avustralya, İspanya ve Çek Cumhuriyeti'nde kazandı. Aprilia ayrıca sekiz kutup pozisyonu ve dokuz en hızlı yarış turu topladı. Aprilia ayrıca Reggiani'nin son derece çevik iki silindirli sürüşüyle 500 sınıfındaki başarısını yaptı: klasik Aprilia geleneğinde yenilikçi bir seçim.
1995 sezonunda Biaggi'nin ve Aprilia durdurulamaz: Malezya, Almanya, İtalya, Hollanda, İngiltere, Çek Cumhuriyeti, Arjantin ve Avrupa almak sezon zaferler getirmek Max Biaggi olarak onun statüsünün teyit etmek Dünya Şampiyonu ve ilk üreticiye Aprilia başlık . Öte yandan Sakata, 125 sınıftaki performansı tekrarlayamıyor ve sezonu ikinci sırada kapatıyor: Aprilia yine de üç kez, Büyük Britanya ve Çek Cumhuriyeti'nde Dünya Şampiyonu ve üçüncü kez - Brezilya'da kazandı - Masaki Tokudome ile. 500 sınıfında iki silindir, Reggiani'nin birkaç resmi dört silindir önünde 10. sırada bitmesine yetecek kadar birkaç adım atıyor.
1996 Max Biaggi üç kez şampiyon olan : Malezya, Japonya, İspanya, İtalya, Fransa, Büyük Britanya, Çek Cumhuriyeti, Katalonya ve Avustralya için BIAGGI açan muzaffer yol boyunca durak art arda üçüncü dünya şampiyonasına . Ve üretici başlık Endonezya, Japonya, Almanya ve San Marino, Malezya Perugini ve Büyük Britanya, İtalya'da çok genç Valentino Çek Cumhuriyeti Rossi, Oettl ve Avustralya'da Gary McCoy içinde Tokudome zaferleri sayesinde ulaşır.
1997 125 sınıf Rider ve Üretici: Aprilia iki Dünya şampiyonluğu kazanır. Yeni renkler taşıyan, en küçük sınıfa hakim olan ve 15 yarışta 11 galibiyet alan Valentino Rossi'dir : Malezya, İspanya, İtalya, Avusturya, Fransa, Hollanda, San Marino, Almanya, Brezilya, İngiltere, Katalonya ve Endonezya.
1998 sezonunda 250 sınıfında, rekabete yalnızca Japonya'daki açılış yarışı bırakarak 14 GP yarışlarının 13 kazanır Aprilia bir zaferidir. Loris Capirossi , Rider şampiyonluğunu kazandı. Aprilia 250'nin üstünlüğü, binicilerinin podyumda üç adımı dört kez attığı şekilde olmuştur. Aprilia ayrıca 250 Dünya Üretici Şampiyonasını büyük bir farkla kazandı .
In 125 sınıfında Kazuto Sakata Rider Şampiyonası kazanır Büyük Britanya, Fransa, İspanya ve Japonya'da hakimiyeti bir sezon sayesinde.
1999 , 250 unvanı kazanan ve iki kez muhteşem bir silindir olan Aprilia RSW'yi 9 kez kazanan Valentino Rossi'nin yılı . Aprilia Rossi'nin arkasında “müşteriler” Battaini, Waldmann, McWilliams ve Lucchi ile de parlıyor. Ayrıca onlara teşekkür eden Aprilia, Üretici Şampiyonası ile iki kat kazanır . Donington'da cesur iki silindirli 500 projesinde büyük bir parlaklık anı yaşanıyor: Harada, Paul Ricard'ın kazandığı podyumun ardından ve Mugello'nun (birinci sırada olduğu yer) ve Katalonya'nın dördüncü sıralarında kazandığı zafere yaklaşıyor. 1999 aynı zamanda Aprilia'nın SBK şampiyonasında yaşadığı bir yıl oldu . İki silindirli RSV Mille ile Veneto merkezli üretici, ilk defa 4 vuruşlu büyük yarış bisikletleri ile kendini kuruyor.
Kutlama, 2000 yılında geldi : Superbike'ye ilk kez resmi bir ekiple katılan Aprilia, şaşırtıyor: Troy Corser , unvanını kaçıran beş zafer ve dört Süper Polonyalı aldı. Dünya Motosiklet Yarışları Şampiyonasında zafer devam ediyor : Roberto Locatelli, Aprilia tarihinde onbeşinci dünya şampiyonluğu için 125. sınıfta Dünya Şampiyonu .
2001 SBK da üç zaferler (Corser için iki, Laconi için bir adet), sekiz podyum ve üç Superpoles büyük memnuniyet getiriyor. Dünya Motosiklet Yarışları Şampiyonası'nda bir konuşma yılı: 250 sınıfında Aprilia beş zafere sahipken, sadece ikisi 125 sınıfta (Katalonya'da Cecchinello ve Almanya'da Sanna) geliyor.
Ancak 2002'de geri dönüş hazır: Aprilia , 4 çelenkten oluşan olağanüstü bir dördü ile Dünya Motosiklet Yarışları Şampiyonası'nı iflas etti : 125 ve 250 sınıflarında iki dünya üretici ve 250'de Marco Melandri ile 125 ve Arnaud ile iki binici başlık Vincent. Sekizinci litre Aprilias, programdaki 16 yarıştan 8'ini kazanıyor, ancak 250 sınıfında üstünlüklerinin kesinlikle kırıcı olduğu görülüyor. Noale'den gelen dördüncü litre, 16 yarışın 14'ünü kazandı. 2002 ayrıca Aprilia'nın yepyeni regina MotoGP sınıfında tanıttığı üç silindirli RS Cube début'un yılı.
2003 (10 kazanır) 125 Üretici, 250 Rider (a: Aprilia üç başlık kazanır yankılanan Manuel Poggiali onun début içinde şampiyonasını kazandı) ve 250 Üretici (14 zaferler sayesinde). MotoGP sezonu daha sıkıntılı: RS Cube, Colin Edwards ve Nori Haga'nın ellerinde iyi bir dekora imza attı, Fransa GP'si sırasında en hızlı yarış turuna çıktı ve cesaret verici performans gösterdi; daha sonra sadece sona doğru kaybolan karanlık bir dönem gelir.
2004 ve 2005 , Aprilia'nın arazi yolunda geri dönüşünü gören iki geçiş dönemi. Noale Yarış Bölümü de yeteneklerini Motocross, Enduro ve Supermotard'a aktarıyor: devrim niteliğindeki Aprilia iki silindirli motoru Jerome Giraudo'yu S2 kategorisindeki tarihi dünya şampiyonu unvanına taşıyor. Üretici şampiyonluğu unvanı 125 MotoGP şampiyonluğundan geliyor.
Bir parçası haline sayesinde Piaggio Group ve yarış Bölümü reorganizasyon, Aprilia onun rekor sezonu vardır 2006 kazanan, altı dünya şampiyonluğu : Genç İspanyol Jorge Lorenzo (250 sınıfında) ve Alvaro Bautista (125 yılında) kazanmak Rider başlıklarını girin ve bisikletlerini Üretici sıralarında çift bir çelenkle sürün .
MotoGP'nin dördüncü türüne iki Dünya Supermoto oyunu eklendi (S2) : Fransız Van Den Bosch Dünya Şampiyonu ve Aprilia Üretici şampiyonluğunu kazandı.
Ve gelecek sezon ( 2007 ), beş şampiyonluk ile tekrar ediyor : Üreticinin 125 ve 250 yıllarındaki başlıklarına, Lorenzo’nun 250’deki çelenkleri, Macar Gabor Talmacsi’nin ise 125’inde katıldı . S2
2008'de MotoGP'den iki başlık daha : 125 ve 250'deki Üretici çelengi, Aprilia'nın dünya şampiyonasının en genç sınıflarındaki hakimiyetine tanıklık ediyor.
Ancak bir devrim tam köşede ve 2009'da Aprilia'nın en iddialı projesi henüz başlıyor. RSV4'ün piyasaya sürülmesiyle aynı zamanda, son derece gelişmiş 1000 cc'lik, 4 silindirli 60 ° V motorlu, devrim niteliğinde bir supersport bisikleti olan Aprilia Racing, World Superbike şampiyonasına dönüşünü planlıyor . Proje için binicinin seçtiği Aprilia , Noale'ye dönüşünün 250 sınıftaki son unvanından on iki yıl sonra, Shinja Nakano'yla beraber sürdüğü Max Biaggi . İlk yıl bisiklet için sürekli büyüme gösterir ve ilk zafer Brno'da pistte gelir. Projenin kalitesini ve sürücünün becerilerini onaylamak için bu zafere sekiz podyum daha eklendi. 3 dünya şampiyonluğu MotoGP'den geliyor: İspanyol Julian Simon Simon ile birlikte 125 yarışçı unvanı ve hem 125 hem de 250'de üretici unvanı. 2009'da, Aprilia'nın muhteşem baskınlarında kullandığı iki silindirli RXV 4.5 için ilk sonuçlar geldi. Ralli dünyası: Firavun Ralli'sinde Paolo Ceci, 450 sınıfta zafer kazanıyor ve Aprilia dördüncü sırada yer alıyor ve çok daha büyük motorlu bisikletlere karşı yarışıyor. Aprilia RXV 4.5'in Dakar 2010'a girişinin öncüsüdür .
Off-road yarışlarının en ünlüsü ve ustalığı olan Aprilia RXV, Şili Francisco Lopez (üç tur kazanan) ile üçüncü sırada yer alır ve 450 SP sınıfında Paolo Ceci ile birlikte egemendir.
Ancak 2010 yılında, başyapıt WSBK'da gerçekleştirildi: Aprilia Alitalia RSV4 ve Max Biaggi , sezona bir önceki yıldan itibaren büyüme eğilimini sürdürmek için her niyetiyle hızlı bir şekilde kendilerini en üst düzeyde bulmaya çalışıyor. Portimao ve Monza'da çifte zafer geliyor. Podyumdaki yerleştirmeler ayrıca , Üretici sıralamasında Aprilia liderliğine katkıda bulunan Biaggi ile birlikte süren genç İngiliz Leon Camier'e geliyor. Miller Raceway pistindeki Amerikan zaferi Biaggi'yi sıralamanın önüne çıkardı. Bu, zaten dört kez Dünya Şampiyonu'nu hiç korkutmadığı ve çift zaferlerin Misano ve Brno'da tekrarlandığı bir durumdur. Sadece İngilizler, Haslam, Max'i ve büyük Alitalia "A" yı bir motosiklet şampiyonasının zirvesine götüren kırmızı, beyaz ve yeşil Aprilia'yı tutmaya çalışır - ancak maç Imola'da sona erer.
Max Biaggi Dünya SBK Şampiyonu . Superbike tarihindeki en prestijli çelengi kazanan ilk İtalyan ve aynı zamanda Aprilia'ya dünya Üretici unvanını da veriyor.
Aprilia , 294 Grand Prix yarışını kazandıran (250'de 125 ve 143'te 151'de 151) ve 38 şampiyonlukta (19'u şampiyon olarak 191) , MotoGP'de aktif olanların dışında en başarılı İtalyan ve Avrupalı üretici olarak rekorunu güçlendirdi . Aprilia, 125 yarışta 2011 Üretici unvanını almaya devam ediyor, dört yarış hala şampiyonluğa girmeye devam ediyor ve Valencia sezonunda son yarışta genç ispanyolca Aprilia sürücüsü Nico Terol 125 sınıfta 2011 Dünya Şampiyonu oldu. .
2011 Dünya Superbike sezon sona erdi ayakta biniciler 3.lük için Max Biaggi iki yarış galibiyeti ve 12 podyum, genel kazandı. Bu sonuçlar sayesinde 4 podyum ile takım arkadaşı Leon Camier'in bir araya geldiği Aprilia Alitalia Yarış Ekibi ayakta duran üreticiler arasında 3. sırada yer aldı.
Aprilia Racing, 2011 Supermoto S1 Dünya Şampiyonasını kazandı . Hem Rider hem de Üretici unvanları son yarışa geldi: Fast Wheels Team'den yerel yıldız Adrien Chareyre, Aprilia 4.5'ta, Fransız Fransız GP'sinde belirleyici oldu.
2012 SBK sezonu muzaffer hikaye için ayar oldu: Max Biaggi Avustralya'da başlangıç turuna kazanan, büyük bir başlangıç oldu. Max, neredeyse Moskova şampiyonluğunun tamamında birinci oldu, ancak Moskova turundan sonra ikinci sırayı takip etmeye zorlandı. Ama zaten sonraki turda o için tarihi gün Nürburgring'de kazanan, kurşuna dönmüş Aprilia , Race 1'de podyumda üç RSV4 bisiklet yerleştirerek (takım arkadaşı Eugene Laverty ve ParkinGo Aprilia ile ilgili Chaz Davies Max katıldı) ve Yarış 2’de iki, Davies kazanan ve Laverty, ikincisi Max’in heyecan verici bir dönüş yapmasıyla.
Magny-Cours'taki final turunda Biaggi, Tom Sykes (Kawasaki) karşısında 30.5 puan avantajı ile Marco Melandri (BMW) karşısında 38.5 puan ve Carlos Checa (Ducati) karşısında sağlam bir 68.5 öne geçme ile Rider sıralamasının zirvesine ulaştı. Üretici sıralarında Aprilia, BMW'den 28.5, Ducati'den 47.5, Kawasaki önünden 66, Honda'dan 152 ve Suzuki'den 292'den fazla güçlü bir üstünlükle son pisti buldu.
Kötü hava koşulları ve başlangıç ızgarasındaki onuncu yer Max'in son saldırısı için küçük bir komplikasyon değildi. Yarış 1'de Max sürgülü bir kaza geçirdi ve birkaç turdan sonra yarıştan çekildi. Sykes (üçüncü çizgiyi geçen) ve Melandri (ikinci) sıralamada tehlikeli bir şekilde yakınlaştı. Dünya şampiyonluğu son yarışın son sırasına girdi: Max beşinci oldu, Sykes'e karşı minimum bir avantaj sağlamasına izin veren bir yerdi ve ikinci kez Superbike Dünya Şampiyonu oldu. Aprilia Dünya Üreticisi SBK şampiyonu.
Tüm sezon boyunca sıralamalara hükmedip, podyumda altı lekeden beşinin kapıldığı olağanüstü Phillip Adası turundan başlayarak, Aprilia 2013 Dünya Süper Üretici Üretici Dünya Şampiyonu seçildi .
Aprilia, 2013 dünya motor sporları sezonunda İtalyan renklerini yüksek tutuyor ..
10 galibiyetle (Laverty için 9, Guintoli için 1) ve 26 toplam podyum ile İtalyan üretici, Kawasaki'nin 501, BMW için 443, Suzuki için 243, Honda için 236, Ducati için 185 ve Yamaha için 8'e karşı 550 puan kazandı. Bu, İtalyan 4 silindirli Aprilia RSV4'ün üstünlüğünün kesin bir onayıdır.
RSV4'ün rekabet gücü “uydu” takımının sonuçları ile teyit edildi, üç podyum (Giugliano, biri Fabrizio için, biri) ve bir kutup pozisyonu aldı.
2014 Dünya Superbike Şampiyonası , Aprilia RSV4 sayesinde hem Rider hem Fransa binicisi Sylvain Guintoli ile hem de Üretici unvanını kazanan bir Aprilia zaferiyle sona erdi .
2014 SBK sezonu, Guintoli ve Aprilia'nın Kawasaki standart taşıyıcısı Tom Sykes'in sezonun en iyi noktalarından taşınmaz gibi görünen parlak bir dönüşü ile oldukça eğlendirici geçti. Ancak bir dizi etkileyici galibiyetle Aprilia binicileri Sylvain Guintoli ve Marco Melandri, önce Üretici unvanını almak için Kawasaki'yi devraldı ve ardından Katar'da Fransız lider ile liderin sadece 12 sayı geride kaldığı son belirleyici tura ulaştı.
Losail pistinde Sylvain Guintoli, Superbike tarihine inecek bir dönüşü tamamladı ve çöl devresindeki iki gece yarışında iki parlak ve tartışmasız galibiyetle Tom Sykes'i devraldı ve ilk kez kariyerinde Dünya Şampiyonu tarikatını kazandı.
Aprilia, üst üste üçüncü yıl Üretici Dünya Şampiyonu olarak kutlayarak iki katına çıkarak Dünya SBK (2009) 'daki çaylaktan bu yana dünyadaki en iyi rekabete dayanan İtalyan bisikleti RSV4'ün tartışmasız teknik üstünlüğünü yineleyerek, 7 Dünya başlıkları (üç Rider ve dört Üretici). Bu dünya şampiyonluk kombinasyonu (Rider ve Manufacturer), 2010 ve 2012 yıllarında Max Biaggi ile yapılan yarışmayı süpürdükten sonra Aprilia RSV4'te üçüncü oldu.
Laguna Seca'daki Amerikan turundan sonra Sykes (Kawasaki) 'nin Guintoli'ye göre yarattığı avantaj 44 puandı, sezonda sadece üç tur kaldı. O zamandan beri RSV4 ve sürücüleri, geri dönüş izindeydi ve rakipsiz olduklarını kanıtladılar. Jerez ve Magny-Cours Aprilia, üç kez Melandri (ve her defasında ikinci Guintoli) ve bir kez Guintoli (ve ikinci Melandri) ile kazanan yarışlara hükmediyordu. Bu, Aprilia'nın Üretici Dünya Şampiyonası ve Guintoli'de Kawasaki'yi yakalayıp ele geçirmesine izin veren son derece önemli noktalardan biriydi.
2015 sezonu Aprilia'nın başlangıçta açıklanan programdan bir yıl önce MotoGP sınıfına geri dönüşünü işaret etti . Aslında, Piaggio Grubunun Aprilia markasını birinci sınıfta işleme stratejisinin amacı, tüm Aprilia Racing'in üst kategori için prototip geliştirme konusundaki teknik ve organizasyonel çabalarına odaklanan hızlı bir rekabet gücü artışı sağlamaktı. Bu nedenle Aprilia Racing, Gresini Racing ile yapılan bir anlaşmanın desteğiyle yoluna girecek. “Yarış testi” sezonundan sonra, biniciler Alvaro Bautista (İspanya) ve Stefan Bradl (Almanya), Aprilia RS-GP makinelerini sürekli olarak hassas bir şekilde ayarlayabildiler ve hatta birkaç kez ilk on sıraya girmeyi başardılar.
Bunlar, özellikle ilk modern Aprilia MotoGP'nin aslında RSV4 WSBK baskınından türetilen ve 2016'da yarışacak yeni prototipi tasarlamak için gereken uzmanlığı ve becerileri edinmeye yarayan bir laboratuvar bisikleti olduğunu düşündüğünüzde rahatlatıcı sonuçlar.
MotoGP'deki çabalara paralel olarak, RSV4 World Superbike'da kazanan bir bisiklet olma durumunu doğruladı . Biniciler Leon Haslam (İngiltere) ve İspanyol çaylak Jordi Torres tarafından yarışan Veneto'dan V4, 3 yarış kazandı ve rekabet gücünü onaylamak için 10 podyumda bitirdi. Bir diğer olağanüstü podyum bitişi (2015'in onbirinci), ikinci yaştaki kart görünümünde (Misano turunda yarıştıktan sonra) ikinci yarışta muhteşem bir ikinci sırada yer alan 44 yaşında ve yarıştan emekli olduktan üç yıl sonra Max Biaggi'den geldi. Malezya'daki Sepang pisti.
Superstock 1000 FIM Cup'ın son yarışı Aprilia ve Lorenzo Savadori'ye iyi bir 2015 şampiyonluğu kazandı, 4'üncü sırayı tamamladıktan ve sezonun sekiz turundan üç podyumdan sonra kazandı. Aprilia, aynı zamanda, BMW'ye 34, Ducati'ye 39, Yamaha'nın önünde 64 ve Kawasaki'den 118'in üzerinde 118 puanla Üretici unvanını kazandı.
Şampiyona sezonu , şu anda Aprilia'nın arama kartı olan özel "dar" V4 motoru ile başlayan tamamen İtalyan Yarış Departmanı tarafından tasarlanan ve üretilen ilk MotoGP bisikleti olan Aprilia RS-GP'nin pistini gördü . Onaylanan biniciler, Álvaro Bautista ve Stefan Bradl gösterdi tutarlı bir ilerleme toplam puan 26 bittikten sezon sonunda yedinci sıraya Aprilia takımı alacağını MotoGP takvim, sonuç üzerinde 18 yarışları için.
In Dünya Superbike , RSV4 makineleri uydu ekip tarafından yönetilen (biniciler vardı Alex De Angelis ve Lorenzo Savadori onun WSBK début yapım). Böylece RSV4 fabrika türev şampiyonasında değerini göstermeye devam etti. MotoAmerica'da, Claudio Corti ve Team HSBK (Superstock 1000'de yarışan), daha güçlü Superbik'lerin önünde bile, birkaç podyum bitişi gerçekleştirdi . In the Superstock 1000 FIM Cup , Kevin Calia düzenlenen sekiz yarışta (iki podyum alan) noktalarında yedi bitirir sahip olan üçüncü sırada sezonu tamamladı.